Friday - Homecoming

I fredags var det domino-tema, alltså skolans färger svart och vitt som gällde. Alla lektioner var kortare än vanligt för att i slutet av dagen ha den årliga pep assemblen. Då samlas alla i gympasalen och där presenteras homecoming klassrepresentanterna, kandidaterna för queen and king, de olika sporterna plus att årskurserna tävlar i lekar mot varandra. Så himla roligt!!! Kingen kröntes av förra årets king och drottningen skulle få sin krona på kvällen på fotbollsplanen. Alla tjejer var så fina i sina klänningar. Glitter och glamour var det här! 
Efter skolan var det ingen fun friday med laget eftersom att 2 timmar senare var det dags för homecoming paraden. Så emellan åkte jag och Carole hem till mig och hon hjälpte mig att göra Owens poster. Sedan åkte vi tillbaka till skolan för att möta de andra i "The Us group" för att förbereda inför paraden som vi skulle vara med i. "The Us group" är en grupp i skolan som alla nya elever är med i och lika många "gamla" elever. Vi gör aktiviteter lite då och då för att vi ska lära känna varandra och känna oss välkomna på skolan. En jättebra idé! Paraden bestod av olika "floats" som det heter. Olika sporter, grupper, årskurser och homecoming representanterna och drottningkandidaterna åker i bilar och på flak runt i staden och kastar godis till alla familjer som står längs gatorna. Jätteroligt att vara med! Efter det åkte jag och Ashley hem till Sara och fixade oss inför homecoming matchen. Kvällen spenderades på läktaren med många från skolan. Vi vann med 49-0!!! Och Emily, en av de jag hänger med, blev homecoming queen!!!! Hon va så himla himla fin! Det var en sån mysig känsla när de i mörkret går  på planen i sina vackra glittrande klänningar. 
Efteråt åkte jag och Owen till Jason där hela fotbollslaget plus några tjejer från skolan  var men vi stannade bara en kort stund innan vi åkte hem till Owen. Där kollade vi på teve och jag träffade hans familj. När han skjutsade hem mig följde han med in för att träffa mina värdföräldrar och det slutade med spoons (kortspelet jag berättat om) och TPing. Det är en amerikansk grej som man måste ha gjort minst en gång i livet. Man slänger toapapper i någons trädgård, i alla träd osv. Så ja, hade en väldans bra fredagskväll! 
 
 
 

Kommentarer
Pappa säger:

Låter så himla härligt med alla Homecominghändelser! Skoj att Emily blev "Queen"!!

2013-10-03 | 17:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback