The last days of the first week

Förlåt för den dåliga uppdateringen men jag har så kul här och mycket för mig att jag inte hinner med att blogga. Ska försöka bli bättre! 
Men här kommer en lägesuppdatering. 
I torsdags var det min tredje dag i skolan. Den var minst lika rolig som de två första! På lunchen hade Jane sparar en plats till mig så jag åt lunch med henne och hennes kompisar, mycket trevligt! På träningen ropade de upp 20 st som skulle springa 5 miles (8 km) och självklart var jag en av dem. Haha har nog aldrig sprungit så långt men det gick förvånansvärt bra! På kvällen följde jag med på öppet hus på Diam och Kyras elementary school och där bjöds det på vääärldens godaste kakor. När jag kom hem var jag tvungen att plugga på riktigt. Skrev en redovisning om vad George Washington gjorde och hur det påverkat alla hans efterträdare.... Assvårt haha men fick hjälp av min bästa michigan bud över skype. Haha höll på att dö av skratt av allt han berätta. I miss u so much Edward!!! 
Igår var det fredag och alla lektioner rullade på. På historian fick jag göra min redovisning på både engelska och svenska, så roligt haha! Ni skulle sett deras ansiktsuttryck! De flesta här blir så imponerade av att vi lär oss flera språk och fattar inte hur vi kan göra det. På engelskan gick vi igenom hur man ansöker till collage. Är så glad att inte behöva oroa mig ett dugg för det. Men många här vet redan vad de vill bli och göra med sina liv och jag önskar att jag också visste det haha. På psykologin efter att ha gjort ett prov om regler i klassrummet, betyg osv (det är multiple choice vilket gjorde 100 frågor väldigt lätt eftersom man kan gissa sig till rätt svar haha I like this kind of test) satt jag och Owen och lyssna på musik hela lektionen. Det var ju the party hour! Haha han är så rolig. Visade lite svensk musik också och de gillar det här! Efter skolan hade vi Fun friday med laget och då spelade vi kickball (som en blandning mellan brännboll och softball men man sparkar) och åt massor av god mat och cupcakes. Det här ska vi göra varje fredag! Efter det åkte jag hem och tog en snabb duch innan Morgan kom och hämtade upp mig och vi åkte till skolan för att möta Sarah, Emily och Rachel för att åka på mitt första football game. Det känns så coolt när någon i ens egen ålder sitter bakom ratten haha. Vi lyssnade på hög musik och pratade och tagade till! Det var bortamatch och vi vann med 59-6! Jag såg cheerleaders, åt nachochips dränkta i ostsås och kollade på snygga fotbollsspelare, now Iam an american for real! Vi var ca 15 stycken senior girls som var där tillsammans med posters och hejade och ni kan se på bilden att många av dom har matchtröjor. Dagen då ett game är ger killarna tröjorna med sitt nummer på till en tjej och hon har på sig den i skolan och på kvällens match. Så rolig grej! På fredag är det hemmamatch och jag har blivit erbjuden en tröja haha! På vägen hem köpte köpte vi glass i drive-thru på donken innan vi körde tillbaka. De här tjejerna är verkligen hur roliga och snälla som helst och jag hade världens bästa kväll! 
 

Trackback