Tuesday and wednesday

Igår var det varning för storm så meetet blev inställt! Så vi hängde hemma och kollade på serier och satt på älskade verandan och kollade på åskan och regnet som forsade ner och pratade. Nicoles favoritplats är på verandan och det håller på att bli min också! Kollade på youtube klipp på datorn med Diam och Kyra och de vill se på Jacob Black klipp heela tiden. Försökte få dem att se på high school musical eftersom de inte sett dem(!) men dom ville inte det. HUR KAN MAN INTE VILJA DET??? Men fick Kyra att lyssna på en låt iallafall och den gillade hon så någon dag ska jag tvinga dem hihi. Efter middagen tog Dave med oss barn och köpte glass. Tog cookie dough den här gången och jag tycker synd om er som aldrig kommer få smaka glassen från Caboo's. Det var även summer finale av Pretty little liars och jag såg det på en riktig teve under sändningstid i självaste USA. Haha den känslan. Imorse åkte vi iväg tidigt för att göra den årliga school shoppingen som alla här verkar göra! Tog en sväng på Walmart och sedan två olika malls. Herregud vad mycket barnen behöver till skolan här. Förutom skolmaterial har de en lista på våtservetter, plastbestick, papptallrikar, smörgåspåsar, snackspåsar + en massa mer som de måste ha. Jag köpte en tröja från American Eagle, armband  och en träningströja och skolsaker. Köpte även ryggsäck som alla verkar ha i USA. Vi tog drive-thru på Arby's till lunch, det var riktigt gott precis som all snabbmat här haha! Meetet som skulle varit igår blev flyttat till idag men jag skulle till skolan på en orientation så jag fick hoppa det. Imorgon är det ett till meet så kände att det inte gjorde så mycket om jag missade. I skolan var det jag och alla 7th graders och föräldrar haha. Fick mitt skåp och klarade av att öppna det! Kollade var alla klassrum var så att jag inte behöver vara helt lost första dagen (vilket jag säkert kommer vara ändå trots att skolan är liten) och skrev under papper. Och åt goda kakor haha. Skolan verkade jättemysig! Men gud så mycket mer regler än vad svenska skolan har... Det är t.ex förbjudet att pussas i skolan, haha tycker det är så roligt. Ser fram emot att börja och se hur the american school är med hall passes, lunchen, gäng och school spirit! Men är så sjukt nervös att jag kommer dö innan jag ens kommer dit. 6 more days to go!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback