The last days of freedom

Hej! Förlåt för den dåliga uppdateringen men det har varit full rulle här de senaste dagarna. I fredags åkte jag, Kyra, Diam med grandma och grandpa till ett zoo som ligger här i närheten. På vägen dit stannade vi och åt en typisk amerikansk frukost med ägg, bacon och toast. Det var sååå gott. Och vi hade det jättemysigt på zoot och kollade på djur och åkte ett litet tåg. Nicoles mamma kom aldrig på besök, hon kommer nu i veckan istället!
På lördagen åkte vi till en park på morgonen för att ta familjefoton, förlovningsfoton och senior pictures! Vi klättrade i träd, hoppade på stenar över en flod och blev sandiga, vad gör man inte för att få bra bilder liksom? Haha nej men vi hade jättekul och bilderna blev så fina! Det var Nicoles kusin Erica som fotade och hon var så snäll och duktig! På vägen hem stannade vi på Big boy där jag åt en amerikansk breakfast buffé. Amerikanska pannkakor, våfflor, bacon, äggröra, efterrätter, friterat mmums. På kvällen blev jag upphämtad av Jane och hennes mamma för att åka och plocka upp Elora för att sedan gå på bio. Filmen var jättemysig (haha förlåt men man får en liten crush på dem när man ser filmen) och Jane och Elora är så roliga och snälla! Så vi hade jätteroligt tillsammans och det känns skönt att känna några på skolan nu innan. Dock är båda juniors och vi har inga klasser tillsammans så det är lite synd. Men kommer absolut vilja hänga med dem fler gånger! När jag kom hem var Brandon här och vi lyssnade på musik och jag visade Avicii, Swedish house mafia och Icona pop hehe stolt man blir som svensk. De hade aldrig hört Avicii men dock har jag hört wake me up på radio några gånger här. Don't you worry child och I love it kände de igen och jag har hört Icona pop på reklamer på teven här! Hur coolt? Vi spelade kortspel och pratade hela kvällen, så mysigt! Jag har sagt det förut men säger det igen, jag har verkligen världems bästa familj.
Igår gav vi oss iväg tidigt för att efter en driv-thru breakfast (alltid drive-thru haha älskar det) på Mcdonalds åka till Detroit och Tigers baseballgame! Vi mötte upp de andra utanför och gick in tillsammans på arenan. Det var så coolt och häftigt! Det var sjukt stort och mycket människor och allt kändes så amerikanskt och jag älskade det! Alltså känslan när hela arenan ställer sig upp med handen över hjärtat och blicken mot amerikanska flaggan och lyssnar till när en ung tjej sjunger nationalsången, DEN ni. Ärligt så fattar jag forfarande inte hur själva spelet fungerar haha. Men det var så kul att få ha varit med om en riktigt baseballmatch i riktiga USA!!! På vägen hem körde vi en drive-thru på Mcdonalds igen haha jag klagar inte. Senare på kvällen kom 5 andra utbytesstudenter här, deras värdföräldrar och några från skolan hem till oss och vi hade en bonfire med lite smått och gott. Gjorde även smores för första gången, I like it. Så kul att träffa Clara igen (den tyska utbytesstudenten som inte går i min skola) vi är så lika varandra och kan till och med prata på våra språk med varandra haha! Nej jag har inte lärt mig tyska haha utan hon kan danska hehe. Det var en sån sjuk känsla att få prata svenska igen face to face med någon!! Dock pratar vi engelska mest och säger bara ibland några ord på våra språk. Vi satt ute på en bänk vid elden till midnatt och bara pratade, så skönt. Ni anar inte hur mycket man saknar att ha någon i sin ålder som man känner och kan prata om vardagliga saker med. Ja okej det var tredje gången vi träffades men det känns verkligen som att vi känt varandra mycket längre och jag är så glad att vi träffats! Pratade ju självklart även med de andra och alla är så trevliga och det gjorde en lite lugnare att ha träffat några innan skolan börjar. Jane var också här och hon är så gullig och har erbjudit mig att äta lunch med dem i matsalen. Det är verkligen en stor grej här i Usa. Så roligt haha! Idag tog jag sovmorgon och har bara tagit det lugnt här hemma. Det är ju "labor day" och alla är lediga. Skypeade och gick i pyjamas halva dagen och på kvällen grillade vi världens godaste kyckling och Brandon kom över ett tag. Har precis tagit en dusch och ska försöka sova nu. HIGH SCHOOL IMORGON. Dör. Panik. Vet inte vad jag ska göra. Jag kommer vara helt lost. Skolbussen kommer 7.20 imorgon, alarmet står på 6.00. Skolan slutar 14.45 och jag har träning 15-16.30. Så vi hörs imorgonkväll om jag överlevt.Håll alla era tummar för mig är ni snälla, behöver det. Usch, måste sluta tänka att allt kommer gå dåligt. DET KOMMER GÅ BRA ELLINOR.

Kommentarer
Pappa säger:

Drive-Thru in excess - se upp så du inte får skörbjugg! :-)
Baseballmatchen lät häftig. SM-final i handboll i Globen var väl ungefär likadant...När - vi har nåt att lära där!
Håller tummarna för skolstarten. YES- HELT RÄTT, det kommer att gå hur bra som helst! You know it!

2013-09-03 | 07:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback