3 weeks

Idag har jag varit i Usa i 3 veckor. Tiden har gått så snabbt att just nu känns det som att året kommer vara över när det precis börjat. Jag har det så bra här och trivs himla bra. Har redan fått uppleva så många amerikanska saker och träffat så mycket intressanta människor. Jag har hunnit komma in i språket mer och kommer på mig själv många gånger med att tänka på engelska. Jag har på tre veckor fått en till familj och ett hem där jag känner mig trygg och hemma. En sak jag funderade mycket över innnan jag åkte var när jag skulle kunna gå till köket och ta vad jag vill, och där har vi det! 3 veckor. Endast 3 ynka veckor för att få tillbaka lite av den där tryggheten man lämnade när man steg på planet på Arlanda.
Igår kom Kyra till mig och gav mig en kram och sa, 
- I love you and you are my big sister and I don't want to be without you. 
Då kände jag verkligen att jag kommit rätt och att det här året kommer bli så bra. Jag älskar min familj här efter 3 veckor, tänk då efter 11 månader. Och oavsett vad som händer under året så har jag dem och det betyder mer än någonting. Känns så konstigt att jag för en kort tid sedan aldrig träffat dem. Fattar ni hur sjukt det egentligen är att man bara lämnar allt och alla man har och älskar och flyttar in i främlingars hem i ett främmande land? Har ännu inte förstått att jag gör det här och att det händer just nu. Fortfarande känns det lite som att man svävar på rosa moln och är på semester och snart kommer hem igen. Det blir en lång semester hörrni, vi ses om sisådär 10-11 månader. Ta hand om er tills dess älskade familj och vänner.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback