First day as a senior at New Lothrop

Nu är det avklarat. Första dagen i High school och jävlar vad bra det känns! Nervös och efter några kramar, "good luck" och "love you" steg vi på skolbussen imorse och satte mig i bakre delen där de äldre sitter. Dock var det inte alls många äldre utan mest yngre barn, eftersom att många här har sina egna bilar och körkort.  Efter ett tag kom Diam och sedan Kyra och satte sig med mig. Dom är ju världens gulligaste ungar. Det var Diams första dag i skolan någonsin och Nicole berättade att hon har gråtit flera gånger under dagen för att han har blivit så stor och ska klara sig själv. Blir också lite tårögd haha. Och juste! Hade ingen aning om att bussen stannar precis utanför varje elevs hus, så skönt haha. Jag gick av bussen som stannar vid elementery school och hittade (!) till min byggnad och mitt skåp. Väl där fick jag inte upp skåpet på första försöket och eftersom det stod en lärare precis brevid var jag snabb om att be om hjälp haha. Efter det gick jag till klassrummet som jag trodde jag skulle vara i 1st hour men eftersom det var första skoldagen så skulle man vara i sitt "homeroom" första timmen. Fick hjälp av en jättegullig tjej som visade mig till rätt klassrum. Där inne fick vi våra handböcker och alla regler. DET ÄR TON AV PAPPER OCH REGLER SOM SKA SIGNERAS OCH LÄSAS I VARJE ÄMNE. Det tog ungefär 20 min och resten av tiden satt vi och pratade. Så såg alla dagens lektioner ut, en välbehövlig mjukstart haha! Alla lärare verkar så himla bra och alla elever är så himla himla snälla, trevliga och öppna.  Pratade och satt med olika i varje class och när jag kommer in på psykologin ropar 2 killar "Sweden come and sit here with us!" Haha lite kul och förvånansvärt så vet folk faktiskt vart Sverige ligger. Eller de säger åtminstone det haha! 
Lunchen är nog det som skrämmer alla utbytesstudenter mest, och tur nog gick den hur bra som helst! Fick allt förklarat om alla olika menyer, val och tillbehör osv (det är så krångligt) av de snälla mattanterna och satte mig sedan vid några jag kände igen från en tidigare klass och Lulu, en utbytesstudent. Här är det långbord så man sitter tillsammans med många och vad jag hört så sitter man oftast vid samma bord haha. Men imorgon ville Jane att vi ska sitta tillsammans så jag får väl bli utstirrad som dig Anna hahaha. 
Jag hittade (well, frågade randoms i korridoren ibland) och kom i tid till alla lektioner och fick upp mitt skåp under dagen, blir nästan lite stolt hehe. Efter skolan skyndade vi oss in på toaletten och bytte om för att hinna i tid till träningen, klarade det inte riktigt haha men det gjorde inget. Träningen var den jobbigaste hittills. Det var varmt, soligt och vi sprang 5 km i grupper om fem och skulle turas om att leda. Sjukt bra träning men fruktansvärt jobbigt! 
Fick skjuts hem av Mckayla (vår granne) och hennes mamma, duschade, åt middag och hängde på verandan. Har dragit på mig någon förkylning verkar det som, men har fått Nicoles vitaminkur nu så jag borde vakna upp frisk och pigg för en andra skoldag imorgon! 
Är så glad att jag har klarat av första dagen och att allt gick så otroligt bra. Har ju varit livrädd för den här dagen ända sedan tanken om att bli utbytesstudent slog mig. Om det fortsätter såhär kommer det verkligen bli ett fantastiskt år. Världens bästa familj och världens bästa skola. Vad mer kan man begära? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback