Powder puff

I onsdags var en av de roligaste dagarna sedan jag kom hit. Efter att ha taggat till hela dagen i skolan var det på kvällen dags för vår match. För er som inte fattat vad powder puff är så är det amerikansk fotboll för tjejer som spelas under homecomingveckan i vissa skolor. Så i onsdags kväll stod vi med handen på hjärtat och lyssnade till när en tjej på skolan sjöng nationalsången. Kändes så häftigt!! Folk satt på läktaren och hejade och våra nummer och smeknamn ropades upp och vi sprang ut en och en på planen. Mitt var "Super Swede" eller något sådant haha. Sedan började matchen och den timmen vi spelade var seriöst en av de roligaste i mitt liv. Tänk er tjejer som tacklas och verkligen vill vinna på en upplyst plan i mörkret. Sån härligt stämning! Och gissa vilka som vann???? SENIORS!!!! 20-0!!! Min familj hade gjort två posters och fick en från Owen. Kände mig som en riktigt fotbollsspelare! Är så glad att jag var med och spelade Powder puff. I två veckor har vi tränat tillsammans med två coacher och vi har haft det så roligt varje gång. Känns sorgligt att det är över nu. Skulle lätt kunna göra det här varje dag! 
 
 
Fick en blomma under en lektion (som i filmer!!!) från våra coacher! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback